Zasady Forum

REGULAMIN FORUM PARAFII BŁĘDÓW

§ I: Zasady ogólne:
1. Forum parafii Błędów jest miejscem spotkania ludzi pragnących pogłębić swoją wiarę, poszukujących Boga, zainteresowanych problemami religii, a w szczególności chrześcijaństwa. Forum stanowi zatem miejsce rozmowy katolików którzy biorą udział w życiu parafii i tych, którzy chcą brać w nim udział, a do tej pory nie brali.
2. Wiara nie jest czymś oderwanym od życia, wręcz przeciwnie - powinna obejmować i przenikać wszystkie sfery życia człowieka, dlatego zapraszamy również do rozmowy na wszystkie tematy dotyczące naszej codzienności.
3. W dyskusji można wyrażać własną opinię w sposób kulturalny. Nie oznacza to jednak, że mamy prawo do narzucania swojej opinii i podawania przykładów, które są sprzeczne z zasadami wyznawanymi przez Kościół Katolicki (np. rozpowszechnianie informacji o akcjach propagujących aborcję, związki homoseksualne itp.)
4. Zabrania się wypowiedzi o charakterze obraźliwym, propagującym treści satanistyczne, erotyczne (szczególnie w jakikolwiek sposób promujące pedofilię), faszystowskie, rasistowskie, ezoteryczne, neopogańskie itp. czy głoszących naukę sekt (dotyczy to również reklamowania stron o takiej tematyce).
5. Językiem używanym na forum jest język polski. Dopuszcza się zamieszczanie krótkich wypowiedzi w języku obcym pod warunkiem, że autor przetłumaczy je na język polski. Ze względu na coraz częstsze przypadki manifestowania przez niektórych użytkowników swojej niewiary w Boga i odmowy należnej Mu czci, a tym samym ranienie uczuć religijnych innych poprzez (świadome) niestosowanie wielkich liter w nazwach osobowych: Bóg, Pan Bóg, Pan, itd. zobowiązuje się wszystkich użytkowników do przestrzegania zasad pisowni słownictwa religijnego zgodnie z obowiązującymi normami ortograficznymi języka polskiego. Zasada ta dotyczy również imion bóstw oraz osób darzonych szacunkiem w innych wyznaniach.
6. Rozwój tematu to wypadkowa pierwotnej jego koncepcji w założeniu autora i kolejnych, kształtujących temat, wypowiedzi dyskutantów. Linii tematycznej powinni się trzymać wszyscy rozmówcy (również autor tematu). Nie jest możliwe zakładanie "własnych" tematów, w których jeden autor porusza kolejne niezwiązane ze sobą wątki. Autor tematu ma prawo do określenia jego charakteru (np. tematy rozważaniowe, dzielenie się doświadczeniem, rozważanie konkretnych wypowiedzi autorytetów lub dokumentów, czy konkretne pytanie, w którym autor oczekuje odpowiedzi zgodnej ze swoim światopoglądem); może również w pewnym stopniu określić założenia konkretnej dyskusji (np. może wyrazić życzenie, aby w tym temacie dyskusja była prowadzona z punktu widzenia katolika czy chrześcijanina) albo zechcieć, aby w dyskusji np. na tematy etyczne nie odwoływać się do argumentów biblijnych, a jedynie naukowych (z oczywistych powodów to ostatnie ograniczenie nie może dotyczyć zagadnień, które są przedmiotem wiary). Takie ograniczenie powinno być szanowane. Nie może ono jednak dotyczyć wypowiadania się w danym temacie jednej osoby lub grupy osób, a jedynie założeń światopoglądowych.
7. O sposobie moderowania zawsze decyduje moderator, nie autor tematu. Prawo do określenia charakteru tematu nie oznacza "prawa do tematu" i dopuszczania na życzenie autora tematu wypowiedzi, które są sprzeczne z regulaminem forum.
8. Prosimy o zachowanie porządku Forum w obrębie działów tematycznych. W przypadku trudności rozpoznania właściwego działu dla tematu autor powinien umieścić go w miejscu, które uważa za najbardziej odpowiednie, a nie w pierwszym lepszym.
9. Tematy, w których wyczerpano wszystkie argumenty i dyskusja zakończyła się lub które straciły aktualność mogą zostać przeniesione do podforum: „Czytelnia”.

§ II: Prawa i obowiązki użytkownika:
1. Na forum mogą pisać tylko zarejestrowani użytkownicy.
2. Poszczególne posty wyrażają poglądy i opinie ich autorów. Dla większej przejrzystości wypowiedzi wszelkie cytaty winny być używane w odpowiednim kodzie: „Quote”. Wypowiedź nie może się jednak ograniczać do podania cytatu. Każdy zamieszczony cytat powinien być skomentowany. W przypadku odnoszenia się do całej ostatniej wypowiedzi w temacie nie należy jej powielać cytowaniem.
3. Zobowiązuje się wszystkich dyskutantów do poszanowania poglądów innych oraz rzeczowości w dyskusji i sporach. Oznacza to, że żaden pogląd, choćby wydawał się dziwny i żadna wypowiedź, choćby świadczyła o niewielkiej wiedzy osoby wypowiadającej się, nie może być wyśmiewana czy atakowana. Głównym celem rozmowy jest poszukiwanie prawdy, a nie udowadnianie własnych racji. Argumenty stosowane w dyskusji powinny opierać się na faktach i sprawdzonych źródłach, a dowodzenie tezy powinno być logiczne i spójne. Należy trzymać się rozpoczętego wątku, bez zbędnych dygresji. Poglądy, jeśli stanowią oskarżenia, powinny zawierać argumenty, a nie jedynie nie podlegające dyskusji stanowiska. Ciężar dowodzenia oskarżenia spoczywa na oskarżającym, a brak dowodu jest równoznaczny z oszczerstwem.
4. Na forum zabrania się: - łamania prawa; - wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych, ośmieszających lub poniżających; - werbowania do sekt; - agitacji na rzecz poglądów i działań sprzecznych z zasadami wyznawanymi przez gospodarzy forum; - trollingu (działań mających na celu wzniecenie kłótni internetowej); definicja tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling
5. Na forum dyskusyjnym można odnieść się do każdego postu i tematu nawet po dłuższym zastanowieniu. Nie dopuszcza się prowadzenia dyskusji na zasadzie "ping-ponga" tj., jednozdaniowych lub jednowyrazowych wstawek.
6. Do wymiany uwag i pytań prywatnych i wszelkich uwag niezwiązanych z tematem powinno służyć PW oraz e-mail.
7. Login i/lub podpis użytkownika nie może naruszać regulaminu forum. Nie może on zawierać imion Bożych lub nazw demonów, jak również imion, które są uważane za święte w jakiejkolwiek religii. W przypadku rejestracji loginu sugerującego status osoby duchownej lub zawierającego imię i nazwisko osoby powszechnie znanej Administrator zażąda udostępnienia danych umożliwiających potwierdzenie tożsamości. Odmowa ich udostępnienia spowoduje skasowanie konta. Sprawdzenie tożsamości dotyczy również tych, którzy mając login neutralny podają się za takie osoby w treści napisanych wiadomości.
8. Niedopuszczalne jest używanie dwóch lub więcej loginów przez jedną i tę samą osobę - zwłaszcza z wykorzystywaniem tego do popierania swego własnego stanowiska lub prowokowania kłótni.
9. Użytkownik może edytować swoje posty w ciągu 10 min. od ich zamieszczenia na forum, dlatego uprasza się o dokładne sprawdzenie wypowiedzi przed jej wysłaniem. W przypadku chęci dokonania zmian w swoim poście po czasie możliwej przez siebie edycji, użytkownik powinien skontaktować się z moderatorem odpowiedzialnym za dział, w którym wypowiedź została napisana.
10. Na rozmowy towarzyskie przeznaczony jest specjalny dział: Hyde Park. Jednocześnie mamy nadzieje, że to miejsce nie będzie głównym punktem zainteresowania, a jedynie odskocznią od poważnych rozmów. W dziale tym również obowiązuje regulamin.
11. Przed założeniem nowego tematu użytkownik powinien sprawdzić, czy nie istnieje temat podobny.

§ III: Moderacja forum:
1. Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich niezgodnych z regulaminem postów jak najszybciej, jednak nie jest możliwe natychmiastowe przeczytanie każdej wiadomości. Jeżeli jakaś wypowiedź budzi Twoją wątpliwość, zgłoś ten fakt do moderatora. Zgłoszenie nie jest równoznaczne z usunięciem postu lub fragmentu wypowiedzi. Prosimy również, żeby pamiętać, że moderator jest człowiekiem i może również coś przeoczyć.
2. Odczucie obraźliwości danego określenia czy stwierdzenia jest wypadkową rzeczywiście wypowiedzianych słów i intencji i wrażliwości zainteresowanego. Moderacja będzie starała się usuwać określenia powszechnie uważane za obraźliwe, natomiast nie będą pod szyldem "obrażania" usuwane poglądy sprzeczne z poglądami zainteresowanego czy negatywne (i uzasadnione) opinie na temat jego działań. Nawet uzasadnione stwierdzenie może być usunięte, jeśli forma wypowiedzi urąga kulturze lub zostanie uznana za obelżywą czy poniżającą rozmówcę.
3. Zadaniem moderatora jest czuwanie nad porządkiem na forum. NIE JEST natomiast obowiązkiem animowanie dyskusji. Moderator nie jest zobowiązany do zabierania głosu w danym wątku, szukania argumentów do dyskusji czy podsumowań tematu.
4. Moderator nie jest arbitrem, a jego rola nie polega na rozstrzyganiu kwestii spornych i przyznawaniu racji stronom.
5. W trakcie dyskusji moderator może wydzielić z tematu wątki poboczne, gdy uzna, że temat stanie się czytelniejszy lub na prośbę autora tematu.
6. Każdy moderator może interweniować w obrębie całego forum, w szczególności zaś odpowiedzialny jest za porządek w przydzielonych mu działach.
7. Interwencje moderatora mogą przybierać następujące formy:
- publiczne zwrócenie uwagi użytkownikowi w danym temacie;
- upomnienie poprzez wysłanie PW lub e-mail’a;
- poproszenie użytkownika o wyjaśnienie stanowiska lub w skrajnych przypadkach przeproszenie przez użytkownika innych forumowiczów;
- zablokowanie tematu;
- wycięcie lub zmiana części postu użytkownika z wyraźnym zaznaczeniem, w którym miejscu nastąpiła ingerencja (w drobnych przypadkach interwencje moderatora są oznaczane przez [...] – (czyli nawias kwadratowy z wielokropkiem, pisany kursywą);
- usunięcie pojedynczego postu;
- usuwanie wszystkich postów danego użytkownika z całego forum do czasu wywiązania się przez niego z narzuconych mu obowiązków;
- usunięcie całego tematu
8. W przypadku uporczywego lub drastycznego przekraczanie zasad regulaminu administrator może usunąć konto użytkownika lub zablokować mu dostęp do forum. Zazwyczaj dzieje się to po ostrzeżeniu, ale w skrajnych przypadkach może być przeprowadzone z jego pominięciem.
9. Moderator ma prawo wykasować post lub jego fragment w następujących przypadkach:
- wypowiedzi łamiących § II p. 4;
- uporczywych dygresji i odchodzenia od tematu przez użytkownika, mimo wcześniejszych ostrzeżeń moderatora;
- jednozdaniowych lub jednosłownych wypowiedzi, które nie wnoszą nic merytorycznego do dyskusji (dotyczy to zwłaszcza postów zawierających tylko emotikony);
- przy uporczywym, wyraźnym i jednoznacznym utrudnianiu rozmowy przez tzw. floodowanie, czyli wklejanie wielu długich tekstów, nawet jeśli są one związane z omawianym tematem;
- jeżeli post ma charakter prywatnych uwag
- w przypadku używania forum jako platformy do agitacji na rzecz własnych poglądów i działań, zwłaszcza sprzecznych z zasadami wyznawanymi przez Kościół Katolicki
-jeśli wykracza poza prawo do przekonywania rozmówców w dyskusji;
- w przypadku uporczywego "zaśmiecania" tematu wątkiem poruszanym już (zwłaszcza przez tą samą osobę) w innych miejscach na forum;
- w sytuacji, gdy kolejne posty są jedynie analizą pojedynczych słów wyrywanych z kontekstu i prowadzą do odwrócenia uwagi od właściwego tematu, zwłaszcza jeżeli autor tematu lub pozostali dyskutanci proszą o powrót do wątku głównego;
- jeżeli rozmowa przestaje mieć charakter merytoryczny, a sprowadza się jedynie do próby przeforsowania własnego poglądu, z pominięciem argumentów;
- w każdym przypadku zamieszczania reklam handlowych, dotyczy to również reklamowania sklepów z dewocjonaliami itp. W sprawie zamieszczania reklam na portalu należy kontaktować się z działem reklamy;
- w każdym przypadku spamowania (dowolną treścią);
- zamieszczenie prośby o pomoc (np. dla chorego dziecka) wymaga skontaktowania się z administratorem i podania danych umożliwiających potwierdzenie prawdziwości sytuacji. Prośby niepotwierdzone będą usuwane;
10. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności (poza wiadomościami pisanymi przez nich) za treść postów na forum.
11. Moderator nie ma obowiązku informowania o powodach usunięcia postu (jednak zazwyczaj to robi). Informacja może być wysłana na pw, zamieszczona w ocenzurowanym poście lub temacie.
12. Uwagi dotyczące moderowania prosimy wpisywać w dziele „Moderacja”. Ewentualnie nieścisłości należy wyjaśniać u moderatorów odpowiedzialnych za dany dział lub u Administratora Forum.
13. Forum administruje czaki93 i Kamillo. Aktualni moderatorzy wymienieni są pod nazwami działów, za które są odpowiedzialni.

§ IV: Uwagi końcowe:
1. Regulamin jest podstawą działania moderatorów, jednak nie jest możliwe, aby ująć w nim wszystkie możliwe sytuacje, dlatego prosimy nie pisać zażaleń dotyczących interwencji moderatora w jakimś miejscu, jeśli jedynym uzasadnieniem byłoby stwierdzenie, że „tego nie ma w regulaminie”.
2. Drastyczne lub uporczywe naruszanie zasad niniejszego regulaminu może prowadzić do usunięcia z forum.

* Regulamin wchodzi w życie z dniem 18.04.10r.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polito.pun.pl www.tibiabot.pun.pl www.bakugan-bakugan.pun.pl www.zarzadzaniepolsl.pun.pl www.mu-online.pun.pl